Využite kupón JUL6 a získajte zľavu 6 % na všetko. Platí do 28. 7. 2024 na nezľavnené produkty.

Užívateľské recenzie produktov

Nákup tovaru na internete je bezpochyby pohodlný a rýchly. Jeho jedinou nevýhodou je nemožnosť si tovar pred nákupom vziať do ruky a zoznámiť sa zblízka s jeho vlastnosťami. Ani kvalitne spracované parametre produktu a starostlivo spísaný popis nedokážu nahradiť autentickú skúsenosť zákazníka s jeho užívaním a možnosťou vidieť ho na vlastné oči. Z tohto dôvodu dávame všetkým naším zákazníkom možnosť zdieľať svoje poznatky získané požívaním konkrétneho produktu vo forme recenzií a pomôcť tak s rozhodovaním ďalším záujemcom.

OBSAH

  1. Recenzie na našom webe
  2. Čo by mala recenzia obsahovať?
  3. Ako napísať relevantnú recenziu?
  4. Čomu sa naopak vyhnúť?
  5. Čo do recenzií nepatrí?

Recenzie na našom webe

Zákaznícka recenzia je subjektívne hodnotenie produktu, opis reálnej skúsenosti s produktom. Množstvo vlastností tovaru nie je možné presne popísať, vyfotografovať či inak zachytiť vo webovom popise. Vtedy prídu vhod reálne skúsenosti zákazníkov, ktorí už produkt majú doma a používajú ho. Dokážu zhodnotiť, čo im na danom tovare vyhovuje, čo im naopak prekáža, prípadne, čo by zmenili a na čo si majú dať iní zákazníci pri nákupe pozor.

Zákon nariaďuje, aby e-shopy jasne označovali recenzie, ktoré pochádzajú od overených zákazníkov, ktorí si produkt zakúpili. Súčasne vznikla povinnosť informovať zákazníkov o spôsobe, akým e-shop recenzie overuje.

Od 1.4.2024 umožňujeme písať recenzie len overeným zákazníkom, ktorí produkt reálne zakúpili alebo si u nás vytvorili užívateľský účet. Pred týmto obdobím mohli recenziu napísať aj návštevníci webu bez registrácie, ktorí produkt nezakúpili, ale ich recenziu sme vyhodnotili ako prínosnú pre našich zákazníkov. U týchto recenzií je viditeľne uvedené, že sa jedná o recenziu od neovereného zákazníka.

Tým, že aktuálne môžu zdieľať svoje postrehy len zákazníci, ktorí produkt skutočne vlastnia, môžete si byť istí, že mali možnosť reálne posúdiť klady a zápory daného tovaru a vám tak ponúknuť úprimný názor na jeho kvality.

Každá zverejnená užívateľská recenzia prejde naším schvaľovacím procesom. Jeho zámerom v žiadnom prípade nie je cenzúra alebo snaha o zatajovanie negatív a nedostatkov produktu, práve naopak. Cieľom je zaistiť, aby recenzia obsahovala relevantné hodnotenie, ktoré môže byť ďalším zákazníkom nápomocné, aby sme odfiltrovali informácie, ktoré neprinášajú žiadny poznatok, prípadne aby sme na webe nepublikovali falošné hodnocenia, ktoré by našich zákazníkov mohli uviesť v omyl. Korekciou prejdú preklepy a prípadné gramatické chyby. Ak recenzia neobsahuje vulgarizmy, týka sa produktu a nie je v rozpore so zákonom, je schválená bez akýchkoľvek úprav.

Čo by mala recenzia obsahovať?

Pri písaní recenzie je dôležité vychádzať z osobnej skúsenosti s produktom, malo by sa jednať o úprimné a objektívne zhrnutie vašich skúseností. Je dôležité uvádzať všetko podstatné v súvislostiach. V prípade, že nie ste s tovarom spokojní, prípadne vás niečo sklamalo, je na mieste to do recenzie zahrnúť. Na druhej strane je dobré byť objektívny a nezabudnúť uviesť tiež pozitíva.

Recenzia nemusí byť obsiahla. Je dobré myslieť na to, že pár relevantných poznatkov má väčší prínos ako siahodlný, nič nové neprinášajúci text bez osobných postrehov. Úplne postačí pár riadkov, v ktorých zhodnotíte napríklad pre vás podstatné vlastnosti produktu, zhodnotíte uhol pohľadu, z ktorého ste pri písaní recenzie vychádzali, prípadne okomentujete mieru naplnenia vášho očakávania, kvôli ktorému ste si produkt zadovážili. Píšte vecne a výstižne, zamerajte sa na jednoznačnosť, zrozumiteľnosť a obsahovú hodnotu recenzie.

Hodnotenie nepíšte, ak ste tovar ešte fyzicky nedostali. Nie je nutné, aby ste produkt podrobili dlhému testovaniu, prínosné sú akékoľvek vecné postrehy a dojmy z jeho používania. Recenziu pokojne zasaďte do časového rámca a upozornite, ako dlho výrobok v čase písania používate.

A nezabudnite, či už budete kritizovať alebo chváliť, každá recenzia pomáha ďalším ľuďom v tom, aby si vybrali výrobok, ktorý zodpovedá ich predstavám.

Ako napísať relevantnú recenziu?

  • produkt ohodnoťte hviezdičkami, uveďte pozitíva i negatíva, ideálne i komentár
  • píšte úprimne, pravdivo, vecne
  • zamerajte sa na jednoznačnosť, zrozumiteľnosť a obsahovú hodnotu recenzie
  • hodnoťte len produkt, s ktorým máte reálnu skúsenosť
  • recenzie nekopírujte z iných webov ani sa na ne neodkazujte

Čomu sa naopak vyhnúť?

V prípade, že produkt nie je podľa našich predstáv, máme tendenciu byť negatívni. V tomto prípade je dobré uviesť jeho nedostatky a produkt podrobiť konštruktívnej kritike, samozrejme v medziach slušnosti. Namiesto využitia vulgárnych výrazov a prirovnaní sa zamerajte na popísanie konkrétnych nedostatkov, ktoré vám vadia. Len tak prejde recenzia schválením a bude môcť skutočne pomáhať ďalším zákazníkom.

Vyhnite sa riešeniu problémov, ktoré s kvalitou výrobku nesúvisia. Sťažnosti na dopravcu, poškodenie balíka pri preprave, prípadne chýbajúcu časť objednávky s vami vyriešime v rámci zákazníckeho servisu. Do jeho kompetencie rovnako patria aj prípadné reklamácie alebo dotazy k vlastnostiam a parametrom dodaného produktu.

Čo do recenzií nepatrí?

  • vyhnite sa vulgarizmom, výzvam k násiliu, osobným útokom, rasizmu
  • nepíšte falošné recenzie s cieľom uvesť iných zákazníkov do omylu
  • neuvádzajte vaše osobné údaje ani údaje tretích strán, neprípustné je porušovanie ochrany súkromia
  • problémy priamo nesúvisiace s kvalitou výrobku
  • neuvádzajte do recenzie otázky k produktom, k tomu slúži kontaktný formulár